Waar kan ik goedkope grasmatten halen?

Ik wil graag mijn tuin met grasmatten bedekken aangezien het nu een grote zandbak is. Waar kan ik aan goedkope grasmatten kopen of is zaaien toch goedkoper?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
6.9K

Het beste antwoord

Jij bedoeld zeker graszoden die kun je bij een tuinbedrijf bestellen .
Het enigste voordeel van graszoden is als je de zoden gelegd hebt dan is het gelijk groen .
Voordeel van zaaien is dat het veel goedkoper is en het is sterker en de voorbereiding is bij allerbei hetzelfde goed vlakmaken kalk strooien aanharken vaststampen aanharken dan zaaien of zoden leggen .
En bij zoden leggen moet je wel bij droog weer bijna iedere dag sproeien . ivb met wortelgroei
En bij het zaaien kun je gewoon de natuur zijn werk laten doen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

zaaien is goedkoper maar met rollen heb je sneller resutaat wel is dit duurder.veel sucses
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, dus aanbiedingen en dergelijke kan ik niet voor je zoeken. Bovendien denk ik dat je grasmatten bij tuincentra weg kunt halen.
Ikzelf heb nu nog een balkon.
Grasmatten leveren direct resultaat, maar zaaien is goedkoper. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zaaien lijkt mij meer arbeidsintensief. Je moet dus de kosten tegen de baten afwegen. Als je grasmatten wil kopen moet je de prijzen vergelijken van de diverse tuincentra. Hier is een groot verschil in kwaliteit en diversiteit van grasmatten. Denk dat je eerst moet overwegen welke grasmat je wil om vervolgens te bepalen waar je ze koopt danwel wil 'halen'. Hou ook rekening met bezorgkosten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even zoeken op grasmatten online of graszoden online of graszoden prijs.....

Hier alvast de eerste:

http://www.graszoden-online.nl/bestellen/graszoden/?PHPSESSID=80f10f5265d842b128646c3080443a93

Suc6!!

Toegevoegd na 9 minuten:
zaaien is wat meer werk, je moet de grond bemesten en een beetje ervaring hebben met gras zaaien, het resultaat kan vaak veel kale plekken geven zodat je stukken opnieuw moet inzaaien, het kan dus best een paar maanden duren voordat je een mooi gazon hebt. Ook moet je zorgen dat de ingezaaide grond glad/effen is dan heb je het mooiste resultaat. Bij oneffen grond word het na het maaien niet mooi met de kans dat je dan de hoogste stukken kaal maait.

Graszoden zijn wat makkelijker met zeker een vlot resultaat. Wel moet je de grond ook een paar dagen vooraf goed bemesten maar dit kunnen ze je wel vertellen bij de zodenleverancier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Tuincentrum De Oosteinde te vijfhuizen, vlakbij haarlem :) 2.50 voor een rol van 1 vierkante meter